Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/plugins/simple-indeed-jobroll-widget/simple-indeed-widget.php on line 138 تغییر در اجازه ورود دانشجویان و خانواده‌ها به کانادا – اقامت سرمایه گذاری در کانادا و آمریکا ، اقامت کانادا و کبک | جواد اکبری Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 440

تغییر در اجازه ورود دانشجویان و خانواده‌ها به کانادا

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215

تغییر در اجازه ورود دانشجویان و خانواده‌ها به کانادا

در تاریخ 2 اکتبر، وزرای مهاجرت، بهداشت و امنیت عمومی کانادا از اقدامات جدید در راستای سفر برای خانواده‌ها و دانشجویان به کانادا خبر دادند.

کانادا برای اعضای خانواده‌ها، کسانی که مجوز تحصیل (Study Permit) دارند، و افرادی که به دلایل بشردوستانه (Compassionate) وارد کانادا می‌شوند، محدودیت‌های سفر را کاهش می‌دهد. این خبر در یک کنفرانس خبری در اتاوا توسط وزرای مسئول مهاجرت، سلامت و امنیت عمومی اعلام شد.

وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیسینو، اظهار داشت که اعضای درجه دوم خانواده‌ی شهروندان کانادا و دارندگان PR (اقامت دائم) می‌توانند از 8 اکتبر وارد کانادا شوند.

از تاریخ 20 اکتبر، دانشجویان خارجی که در مؤسسات آموزشی منتخب (DLI) کانادا ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند وارد کانادا شوند، به‌شرطی که مؤسسه مورد نظر برنامه‌ای برای مدیریت کووید 19 داشته باشد که توسط استان مقصد بررسی شده باشد. مؤسسات آموزشی منتخب یا دارای شماره DLI، دانشگاه‌ها، کالج‌ها و سایر مؤسسات آموزشی‌ای هستند که توسط دولت کانادا تأیید شده‌اند و می‌توانند میزبان دانشجویان خارجی باشند.

اتباع خارجی می‌توانند به دلایل بشردوستانه (Compassionate) درخواست ورود بدهند. سفر به کانادا برای شرکت در مراسم خاک‌سپاری از این دست دلایل است که به افراد اجازه می‌دهد درخواست معافیت از محدودیت‌های سفر بدهند. مانند سایر مسافران ورودی، افراد معاف‌شده نیز باید به محض ورود به کانادا به مدت 14 روز خود را قرنطینه کنند.

اعضای درجه دوم خانواده شامل فرزندان مستقل، فرزندان بالغ، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ می‌شود.

طبق بیانیه مطبوعاتی اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، اطلاعات دقیق در تاریخ 8 اکتبر در وبسایت این اداره قرار خواهد گرفت. در این بیانیه آمده‌است که روندی همه‌جانبه برای اعضای درجه دوم خانواده‌ها به جریان خواهد افتاد و آنها باید برای ورود به کانادا درخواست مجوز بدهند.

پیش از خبر امروز، کانادا اعضای درجه یک خانواده را از محدودیت‌های سفر معاف کرده بود:

  • همسر
  • فرزندان وابسته
  • پدر و مادر، پدرخوانده و مادرخوانده، پدر و مادر همسر، پدرخوانده و مادرخوانده همسر
  • سرپرست یا قیم

زمانی که محدویت‌های سفر اعمال شد، دانشجویان تنها در صورتی می‌توانستند وارد کانادا شوند که مجوز تحصیل (Study Permit) آنها قبل از 15 مارچ تأیید شده بود. همچنین، کانادا دانشجویانی که از آمریکا سفر می‌کنند را از محدودیت‌ها معاف می‌کند. با این حال تا 20 اکتبر، دانشجویان تنها در صورتی اجازه‌ی سفر به کانادا را دارند که دوره‌ی تحصیلی آنها مستلزم شرکت حضوری در کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی باشد.

کانادا در ابتدا مرزهای خود را از 18 مارچ تا 30 ژوئن بست. از آن پس، محدودیت‌های سفر هر ماه تمدید شده‌اند. در حال حاضر، مسافران آمریکایی تا 21 اکتبر مجاز به سفرهای غیرضروری نیستند، و محدودیت‌های سفر برای سایر کشورها تا 31 اکتبر تمدید شده‌است.

برخی افراد همچنان از محدودیت‌های سفر در زمان همه‌گیری ویروس کرونا معاف هستند، به شرطی که به دلایل مهمی مثل کار در کانادا یا پیوند مجدد با اعضای نزدیک خانواده، مانند همسر، وارد کانادا شوند.

به‌دنبال موفقیت اولیه در کاهش موارد مبتلا به کووید 19، کانادا طی ماه گذشته شاهد افزایشی چشمگیر در تعداد مبتلایان روزانه خود بوده‌است. استان کبک که دومین استان پرجمعیت کانادا است، امروز آمار مبتلایان جدید به کووید 19 را بیش از 1000 مورد گزارش کرده است که بیشترین میزان مبتلا از ماه مه است. بزرگ‌ترین استان کانادا، انتاریو، نیز با بیش از 700 نفر بیمار جدید که امروز گزارش شده‌است، شاهد افزایش شدید آمار است. این رقم بالاترین تعداد مبتلایان این استان از ماه آوریل می‌باشد.

 

سیستم مهاجرت کانادا به فعالیت خود ادامه می‌دهد

کانادا به برگزاری برنامه نیروهای متخصص (Express Entry)، برنامه گزینش استانی یا PNP (Provincial Nominee Program) و قرعه‌کشی استان کبک ادامه می‌دهد، تا پس از پایان همه‌گیری مهاجران بتوانند وارد کانادا شوند و به تقویت اقتصاد کانادا کمک کنند.

سه قرعه‌کشی آخر کانادا برای برنامه نیروهای متخصص که در فواصل دوهفته‌ای در ماه سپتامبر برگزار شد، دومین قرعه‌کشی بزرگ تاریخ بودند. جمعاً 12600 دعوتنامه برای متقاضیان واجد شرایط ارسال شد. استان بریتیش کلمبیا و استان کبک نیز بزرگ‌ترین قرعه‌کشی‌های سال 2020 را اول هفته پیش انجام دادند.

هفته پیش، دولت فدرال کانادا در یک سخنرانی اعلام کرد که قصد دارد برای رشد اقتصادی میزبان مهاجران بیشتری باشد.

دو رویداد مهم دیگر در ماه جاری مشخص خواهد کرد که دولت فدرال چگونه می‌خواهد سیاست‌های مهاجرتی خود را پس از همه‌گیری کرونا ادامه دهد.

احتمال دارد که وزیر مهاجرت، مندیسینو، برنامه سطح جذب مهاجر کانادا برای 2021-2023 را تا جمعه، 30 اکتبر، اعلام کند. همچنین، مندیسینو نامه جدیدی از نخست‌وزیر، جاستین ترودو، دریافت خواهد کرد که او را راهنمایی خواهد کرد کدام سیاست‌های مهاجرتی را طی سال‌های آتی در الویت‌ قرار دهد.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49