پذیرش پرونده‌های اسپانسرشیپ درسال2021

پذیرش پرونده‌های اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در سال 2021

برنامه مهاجرتی کانادا برای اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها (PGP) در سطح جهان بی‌نظیر است. این برنامه به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که در کانادا کنار هم جمع شوند و فرصت رشد در این کشور را برای آنها فراهم می‌سازد.

بر پایه موفقیت برنامه PGP در سال‌های اخیر، مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد که اداره مهاجرت کانادا (IRCC) تعداد بی‌سابقه‌ای از متقاضیان را به ثبت درخواست مهاجرت از طریق برنامه اسپانسرشیپ سال 2021 دعوت خواهد کرد. اداره IRCC حداکثر 30,000 درخواست دیگر را می‌پذیرد و به شهروندان کانادا و افرادی که اقامت دائم (PR) دارند فرصتی می‌دهد که عزیزان خود را به کانادا بیاورند.

با استفاده از همان فرآیند انتخاب تصادفی که سال گذشته به‌کار رفته بود، اداره IRCC برای متقاضیانی که در سال 2020 فرم اعلام آمادگی برای حمایت مالی (interest to sponsor form) را ارسال کرده‌اند، دعوت‌نامه می‌فرستد. بدین ترتیب، تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به برنامه اسپانسرشیپ فرصتی خواهند داشت تا والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را کانادا بیاورند. دعوت‌نامه‌ها در طول دو هفته و از 20 سپتامبر 2020 ارسال خواهند شد.

کسانی که در این فرآیند دعوت به ثبت درخواست می‌شوند، می‌توانند از سامانه دیجیتال جدید کانادا برای جذب مهاجر (Permanent Resident Digital Intake) استفاده کنند؛ با بهره‌گیری از این سامانه، متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به‌صورت الکترونیکی ارسال کنند. راه‌اندازی این سامانه بخشی از تعهد دولت برای مدرن‌سازی سیستم مهاجرت کاناداست و به روند ثبت درخواست سرعت بخشیده و آن را ساده خواهد کرد.

دولت کانادا به خوبی آگاه است که در سال گذشته و به‌دلیل همه‌گیری کرونا، بسیاری از خانواده‌های کانادایی دچار مشکلات مالی شده‌اند. به همین دلیل، برای اطمینان از این‌که افراد بیشتری قادر به ثبت درخواست باشند، شرط حداقل درآمد اسپانسر، به‌شکل آسان‌تری تنظیم شده‌است.

برای سال مالیاتی 2020، میزان درآمد اسپانسر، به جای حداقل درآمد لازم (MNI) به اضافه 30%، حداقل درآمد لازم خواهد بود. همچنین، مزایای ثابت بیمه اشتغال و مزایای موقت کووید-19، مانند برنامه کمک اضطراری کانادا (Canada Emergency Response Benefit)، نیز می‌توانند به‌عنوان بخشی از درآمد اسپانسر مالی محاسبه شوند. این اقدام اطمینان حاصل خواهد کرد که متقاضیان به‌خاطر کاهش درآمد در طول همه‌گیری، شانس خود را از دست نمی‌دهند.

مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا، اظهار داشت: «اهمیت خانواده هرگز آشکارتر از دوران همه‌گیری نبوده‌‌است. به همین دلیل ما می‌خواهیم به تعهد خود عمل کنیم و به خانواده‌های بیشتری کمک کنیم که در کانادا به هم بپیوندند. با تقویت برنامه PGP، دعوت از تعداد بی‌سابقه‌ای از متقاضیان اسپانسرشیپ برای ثبت درخواست، و تنظیم شروط لازم برای تطابق با اوضاع فعلی، ما بار دیگر تعهد خود را برای تمکین هم‌بستگی و پیشرفت خانواده‌های کانادایی اثبات کردیم.»

  • اداره IRCC قصد دارد حداکثر 40,000 درخواست تکمیل‌شده را در سال 2021 بپذیرد؛ 10,000 درخواست از سال 2020 و 30,000 درخواست از سال 2021.
  • اداره IRCC نسبت به تعداد پرونده‌هایی که قصد دارد بپذیرد، افراد بیشتری را برای ثبت درخواست دعوت خواهد کرد؛ زیرا تمام اسپانسرهایی که دعوت می‌شوند، درخواست خود را ثبت نمی‌کنند.
  • کسانی که دعوت به ثبت درخواست نمی‌شوند، می‌توانند درخواست سوپر ویزا (super visa) بدهند. این نوع از ویزا به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها اجازه می‌دهد پس از هر ورود به کانادا حداکثر 2 سال در این کشور اقامت موقت داشته باشند، بدون این‌که نیازی به تمدید وضعیت اقامت باشد. دارندۀ سوپر ویزا تا حداکثر 10 سال اجازه ورود چندگانه خواهد داشت.
  • دعوت‌نامه‌ها در طول دو هفته و از 20 سپتامبر 2020 ارسال خواهند شد. کسانی که دعوت می‌شوند، 60 روز فرصت خواهند داشت که درخواست خود را ارسال کنند.
  • متقاضیان اسپانسرشیپ باید ایمیلی که برای ارسال فرم اعلام آمادگی اسپانسرشیپ 2020 استفاده کرده‌اند را چک کنند تا مطمئن شوند انتخاب شده‌اند. آنها همچنین می‌توانند با استفاده از شماره تأیید 2020 (confirmation number)، وضعیت خود را به‌صورت آنلاین چک کنند. اطلاعات بیشتر برای کسانی که به ایمیل خود دسترسی ندارند، در هفته‌های آینده در سایت اداره مهاجرت قرار خواهد گرفت.
  • کسانی که confirmation number خود را گم کرده‌اند می‌توانند با استفاده از سامانه Lost My Confirmation، نسبت به بازیابی این شماره اقدام کنند. این سامانه پس از ارسال تمام دعوت‌نامه‌ها به‌صورت آنلاین در دسترس خواهد بود.
  • درآمد متقاضیان منتخب برای سال‌های مالیاتی 2020، 2019 و 2018 ارزیابی خواهد شد.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49