افزایش سن فرزندان وابسته از 19 به 22

 دولت کانادا با انتشار تغییرات قانونی، اقدام به افزایش حداکثر سن فرزندان وابسته کرده است. مدتهاست که متقاضیان مهاجرت منتظر این تغییر قوانین هستند، که در واقع بخشی از تعهدات دولت کانادا در زمان برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۵ بوده است.

محدودیت سنی جدید که "زیر 22 سال" است جای محدودیت سنی کنونی که "زیر 19 سال" است را می گیرد و رسما از پاییز آینده، 24 اکتبر 2017 (۲ آبان ۱۳۹۶)، اعمال می گردد. این افزایش سن در تمام پرونده های جدید کانادا اعمال خواهد شد، از جمله برای پناهندگان.  فرزندان وابسته ای که 22 ساله یا بیشتر هستند و به دلیل بیماری جسمی یا ذهنی به والدین خود وابسته اند همچنان به عنوان افراد وابسته محسوب می شوند.

این تغییر قانون تاثیر بسیار مثبتی بر پرونده تمامی‌ متقاضیان، به خصوص متقاضیان سرمایه گذاری و کار آفرینی خواهد داشت، که طبیعتاً انتظار دارند در قبال سرمایه گذاری در کبک و یا کار آفرینی در استان‌های دیگر کانادا، اقامت دائم کانادا را برای همهٔ اعضا خانواده دریافت کنند. باید به این نکته توجه داشت که زیر ۲۲ سال یعنی‌ تا ۲۱ سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز. به این مفهوم که اگر پرونده متقاضی تا قبل از تولد ۲۲ سالگی فرزند فایل شود، فرزند تحت پوشش پرونده خواهد بود. نکتهٔ مهم دیگر این هست که پس از فایل شدن پرونده، سن فرزندان از لحاظ قانون قفل شده و حتا اگر بررسی‌ پرونده چندین سال نیز به طول انجامد، فرزند همچنان در پرونده باقی‌ خواهد ماند. این سیستم نسبت به سیستم قبلی‌ بسیار بهتر هست که پس از گذشتن از سن ۲۱ تنها در صورتی‌ فرزندان تحت پوشش پرونده می‌ماندند که دانشجو تمام وقت میبودند.

نکتهٔ مهم دیگر که باعث جذابیت برنامه‌های مهاجرتی کانادا در مقایسه با سایر کشورها می شود این است که سن فرزندان وابسته در انگلستان ۱۸ و در آمریکا ۲۱ می‌باشد. تنها در کشور ایرلند فرزندان تا سن ۲۴ سال در پرونده هستند، که با تغییر قوانین در ابتدای ۲۰۱۷، مبلغ سرمایه‌گذاری برای متقاضیان از ۵۰۰ هزار یورو به ۱ میلیون یورو افزایش پیدا کرد. با این حساب برنامهٔ سرمایه‌گذاری کبک که تنها با پرداخت ۲۲۰ هزار دلار کانادا می‌توان اقامت دائم کانادا را برای کلیه اعضا خانواده با فرزندان زیر ۲۲ سال گرفت، بهترین و جذابترین برنامهٔ مهاجرتی خواهد ماند.

این تغییر در محدودیت سنی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی مثبتی را با حفظ اعضای خانواده ها کنار هم به دنبال خواهد داشت. افزایش محدودیت سنی همچنین به رشد اقتصاد کانادا منجر می شود چرا که زمینه را برای ورود نیروی متخصص که خواهان حفظ وحدت خانواده ی خود هستند مهیا می سازد.

 

 

اتحاد خانواده یکی از تعهدات کلیدی دولت کانادا در زمینه ی مهاجرت است. دولت کانادا تغییرات مهمی در راستای این تعهد ایجاد کرده است. اخیرا مقرراتی منتشر شد تا به واسطه ی آن شرط ۲ ساله برای افرادی که تحت برنامه اسپانسرشیپ خانوادگی وارد کانادا میشوند حذف شد. در طی چند سال گذشته، همسران مقیمان دائم و یا شهروندان کانادا، در بدو ورود به کانادا، تنها اقامت مشروط ۲ ساله دریافت میکردند و تنها پس از ۲ سال و دوام ازدواج، این شرط حذف می‌شد. این شرط محکی بود که توسط آن‌ دولت کانادا از واقعی بودن ازدواجها اطمینان حاصل میکرد. لیکن با تغییر قوانین در روزهای گذشته، این شرط نیز حذف شده و همسران اسپانسر شده در بدو ورود به کانادا اقامت دائم دریافت خواهند کرد.

استفاده از برنامه ی والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ نیز با تغییراتی که در روند تقدیم تقاضا در سال 2017 صورت گرفت بهبود پیدا کرد و شرایط عادلانه تر و شفاف تر شد.  در سال 2016، تعداد پذیرش والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ ها که تحت برنامه های اسپانسرشیپ تقاضا تقدیم می کردند دو برابر شد و به  10 هزار نفر رسید و دولت گزارش داد که زمان رسیدگی به پرونده ی همسران را به 12  ماه کاهش می دهد.

 

 

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49