اقدامات مهم قبل از ورود به کانادا

در این قسمت لیستی از اقدامات مهمی که شما می توانید قبل از ورود به کانادا انجام دهید برای شما تهیه شده است. مسلما شرایط متقاضیان همه به یک صورت نبوده و در نتیجه لیست نیازها و اقدامات می تواند متفاوت باشد. به همین جهت لیست زیر، یک لیست جامع بوده که اکثر اقدامات ضروری را پوشش می دهد. لازم به ذکر است که این اقدامات را در مرحله معاینات پزشکی و اخذ ویزا می توانید آغاز کنید.

 

۱- جمع آوری کلیه مدارک مهم و شخصی هم برای متقاضی اصلی و هم متقاضیان وابسته:

این مدارک به صورت عمومی شامل شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، مدارک تحصیلی و ریزنمرات از مقطع دبیرستان به بالا، کارت های واکسیناسیون، پرونده های پزشکی و دندان پزشکی، گواهینامه ایران و بین المللی و اخذ نامه سابقه رانندگی از نیروی انتظامی هست. بهتر است که از کلیه مدارک فوق، هم اصلی فارسی و هم دو نسخه ترجمه رسمی را با خود به کانادا ببرید.
اکثر این مدارک ممکن است به محض ورود به کانادا مورد نیاز شما نباشد و لیکن در طول سال اول و دوم به اکثر آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

 

۲- ارتقاء سطح زبان انگلیسی و فرانسه تا حد ممکن :

مهارت های ارتباطی و زبان به عنوان مهم ترین ابزار ها می تواند به شما برای جا افتادن هر چه سریع تر در کانادا و پیدا کردن کار کمک نماید. هر دو زبان انگلیسی و فرانسه، زبان های رسمی دولت کانادا می باشد. اما برای متقاضیان عازم به استان کبک، ارتقاء سطح زبان فرانسه به شدت توصیه می گردد.

لازم به ذکر است که برای اکثر مشاغل دولتی در کانادا، دانستن هر دو زبان اجباری است. پس یادگیری هر دو زبان نه تنها باعث پیشرفت بهتر شما در کانادا شده بلکه می تواند فرصتهای شغلی فراوانی را نیز در اختیار شما قرار دهد.

 

۳- پیدا کردن مکان مناسب برای زندگی در چند روز اول :

پس از یک سفر طولانی به کانادا داشتن مکانی مناسب برای استراحت بسیار با اهمیت می باشد. خصوصا برای هم وطنان ایرانی که در فصل پائیز یا زمستان برای اولین بار عازم کانادا می باشند، پیدا کردن مکانی مناسب برای خود و خانواده اهمیت فوق العاده ای خواهد داشت.

اکثر متقاضیان با هماهنگی با دوستان و خویشاوندان ساکن در کانادا می توانند مکانی را برای ۲-۳ هفته تهیه نمایند. در غیر این صورت برای پیدا کردن مکان می توانند با جستجو در گوگل و یا استفاده از خدمات ما مکانی را تهیه کنند.

 

۴- آماده شدن برای کار پیدا کردن :

شما می توانید با انجام یک سری از اقدامات قبل از سفر به کانادا، مراحل کار پیدا کردن برای خود را تسریع بخشید. این اقدامات شامل :

  • جمع آوری کلیه مدارک تحصیلی، گواهی ها و دیپلم ها

  • جمع آوری حداقل دو تا سه توصیه نامه از اساتید دانشگاهی، همکاران و یا کارفرمایان

  • مطالعه و تحقیق در مورد چگونگی اخذ عضویت در انجمن های حرفه ای مانند حسابداران خبره کانادا، پزشکان، پرستاران و نظام مهندسی کانادا.

  • مراجعه به سایتهایی مانند www.jobbank.gc.ca برای بررسی فرصتهای شغلی موجود.

  • پیدا کردن کمی آشنایی با سیستم تحصیلی و آموزشی کانادا : به متقاضیانی که به همراه خانواده و فرزندان خود عازم کانادا می باشند توصیه می نمائیم که حتما با مراجعه به سایتهای مدارس و دانشگاهای کانادا مدارک مورد نیاز و حداکثر تاریخ اقدام برای اخذ پذیرش را پیدا کرده تا از عقب ماندن فرزندان برای ثبت نام در مدارس و دانشگاهها جلوگیری نمایند.

 

۵- گرفتن بیمه سلامت شخصی:

یکی از توصیه های فوق العاده مهم ما برای متقاضیان عازم به کانادا و خانواده ایشان گرفتن بیمه سلامت شخصی می باشد. همانطور که ممکن است آگاه باشید خدمات پزشکی در کشور کانادا رایگان می باشد. ولیکن استفاده از خدمات پزشکی رایگان و بیمه های دولتی و استانی پس از حداقل ۳ ماه از اقامت شما در کانادا قابل استفاده می باشد.

به همین دلیل شما در صورت بروز هرگونه بیماری و یا حادثه مسئول پرداخت کلیه هزینه های پزشکی و درمانی خواهید بود. از این روی اخذ بیمه سلامت خصوصی در طول ۳ ماه اول این اطمینان خاطر را به شما خواهد داد که در صورت وقوع هرگونه بیماری یا مشکل پزشکی، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. قیمت تقریبی این بیمه برای خانواده ۴ نفری حدود ۷۰۰-۱۰۰۰ دلار می باشد. لطفا توجه نمایید که این قیمت کاملا تقریبی بوده و در پاسخ به سوال مکرر متقاضیان می باشد.

در صورت تمایل به اخذ این بیمه شما می توانید درخواست خود را از طریق ایمیل به ما اطلاع دهید و پس از آن ما قیمت نهائی را پس از استعلام از کانادا به شما اعلام می نمائیم.

 

۶- خرید لباس های گرم و مناسب :

به متقاضیانی که در طول فصل پائیز یا زمستان عازم کانادا می باشند توصیه می نمائیم که حتما جهت خرید لباس گرم و مناسب قبل از سفر به کانادا اقدام نمایند. در پاسخ به سوال تعداد زیادی از متقاضیان، شما می توانید لباس گرم و مناسب را حتی با قیمتی بهتر از کانادا از ایران تهیه نمائید.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49