انجام انگشت‌نگاری (بیومتریک) برای برخی دیگر الزامی نیست

انجام انگشت‌نگاری (بیومتریک) برای برخی متقاضیان مهاجرت به کانادا دیگر الزامی نیست

کانادا متقاضیان اقامت دائم که در 10 سال گذشته بیومتریک انجام داده‌اند را از انجام انگشت‌نگاری معاف می‌کند.

متقاضیان اقامت دائم کانادا دیگر ملزم به ارائه‌ی اطلاعات بیومتریک نیستند، به شرطی که در 10 سال گذشته برای پرونده دیگری انگشت‌نگاری انجام داده باشند.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) پیش از این به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اقدامات ویژه‌ای را اتخاذ کرده بود، مانند اجازه‌ی تأخیر در انجام انگشت‌نگاری درصورتی‌که متقاضیان قادر به انجام آن نباشند.

مشخص نیست که بسیاری از مراکز خدمات جمع‌آوری بیومتریک در کانادا و خارج از کشور از چه زمانی فعالیت عادی خود را از سر می‌گیرند.

تعطیلی مراکز خدماتی و مراکز درخواست ویزا (VAC) هزاران متقاضی اقامت دائم را تحت تأثیر قرار داده‌است. بسیاری از این متقاضیان قبلاً برای پرونده‌های دیگری انگشت‌نگاری انجام داده‌اند.

به‌علاوه، اداره IRCC در بیانیه‌ای اعلام کرد که کانادا تعداد زیادی درخواست اقامت دائم دارد که به‌دلیل نیاز به بیومتریک قابل‌رسیدگی نیستند. به این ترتیب، اداره IRCC قصد دارد با چشم‌پوشی از انجام انگشت‌نگاری در موارد خاص، از تأخیر بیشتر در رسیدگی به پرونده چنین افرادی جلوگیری کند.

متقاضیان واجد شرایط و تاریخ اجرا

به نقل از اداره IRCC، این سیاست از 10 سپتامبر 2020 ابلاغ شد، از 22 سپتامبر 2020 عملیاتی شده‌است، و به‌طور نامحدود قابل‌اجرا خواهد بود.

متقاضیان واجد شرایط که از انجام انگشت‌نگاری معاف هستند، فارغ از این‌که در حال حاظر در کانادا هستند یا خارج از کشور، باید هر دو شرط زیر را داشته باشند:

  • یک درخواست درحال‌بررسی یا جدید برای اقامت دائم
  • در طول 10 سال قبل از تاریخی که درخواست اقامت دائم فعلی خود را ارائه داده‌اند، انگشت‌نگاری خود را انجام داده باشند

در مورد بیومتریک

کانادا پیش از این به‌دلیل معضلات ناشی از کووید 19، اتباع خارجی دیگری را نیز از ارائه بیومتریک معاف کرده بود.

معمولاً اتباع خارجی‌ای که برای ویزای دیداری، مجور کار (Work Permit) یا مجوز تحصیل (Study Permit) (به جز آمریکایی‌ها)، پناهندگی، اقامت دائم، تمدید ویزای دیداری (Visitor Record)، تمدید مجوز کار یا تحصیل درخواست می‌دهند، باید بیومتریک انجام دهند.

این افراد باید اثر انگشت و عکس خود را ارائه کنند و هزینه‌ای پرداخت کنند. کانادا از اطلاعات بیومتریک برای تأیید هویت اتباع خارجی هنگام ورود آنها به کشور استفاده می‌کند.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49