برنامه ی مهاجرت به روش سرمایه گذاری کبک

قوانین اساسی کانادا، دو سیستم مهاجرتی را نشان می دهد. از لحاظ تاریخی، هم دولت فدرال و هم استان کبک برنامه های سرمایه گذاری غیر فعال بیزینس مخصوص به خود را اجرا می کردند. پس از انحلال برنامه مهاجرت به روش سرمایه گذاری فدرال در ماه ژوئن 2014، برنامه ی مهاجرت به روش سرمایه گذاری کبک به عنوان تنها گزینه برای متقاضیانی قرار گرفت که علاقه مند هستند با سرمایه گذاری غیر فعال اخذ اقامت دائم کانادا را برای خود تضمین نمایند.


شرایط اصلی برنامه سرمایه گذاری کبک

  • اثبات حداقل دو میلیون دلار کانادا دارائی؛
  • اثبات 2 سال سابقه مدیریت قابل قبول در 5 سال اخیر؛
  • تعهد به انجام سرمایه گذاری 2/1 میلیون دلار کانادا برای مدت 5 سال بدون بهره؛
  • قصد متقاضی برای اقامت در استان کبک.

برنامه مهاجرت به روش سرمایه گذاری کبک از لحاظ ماهیتی غیر فعال است. سرمایه گذاری غیر فعال به این معنی است که متقاضیانی که تحت این برنامه قبول می شوند، نیازی به تاسیس یا مدیریت فعال یک کسب و کار در استان کبک را ندارند. در عوض، این برنامه مستلزم سرمایه گذاری 2/1 میلیون دلار کانادا در یک برنامه سرمایه تضمین شده دولتی کبک می باشد. متقاضیان باید قصد اقامت در استان فرانسوی زبان کبک را داشته باشند. برای متقاضیانی که قبول می شوند یک گواهی قبولی از کبک (CSQ) برای مهاجرت آنها به کانادا صادر می شود این گواهی قبولی به متقاضیان این امکان را می دهد که اقامت دائم کانادا را پس از تائید پزشکی و تائید امنیتی توسط مقامات مهاجرتی فدرال کسب نمایند.


ارزش خالص دارائی که به طور مشروع کسب شده باشد

متقاضیان به منظور اثبات ارزش خالص دارائی خود به حداقل 2 میلیون دلار کانادا، باید ارزش خالص دارائی فعلی خود و تاریخچه کسب سرمایه های خود در بیزنس و شغل خود را با ارائه یک گزارش جمع آوری ثروت (ناراتیو) و مدارک اثبات نمایند.

ارزش خالص دارائی متقاضی با ارائه صورتحساب های بانکی، دفترچه های سرمایه گذاری، گزارش ارزیابی املاک غیر منقول، صورت های مالی و سایر مستندات به روز و مربوط اثبات می شود. متقاضیان ملزم هستند تمام دارائی و بدهی شخصی خود را اعلام کنند، گرچه ملزم نیستند که مدارک دارائی بیش از 2 میلیون دلار کانادا را ارائه دهند.

متقاضیان باید اثبات کنند که دارائی آن ها به صورت قانونی کسب شده است. ارزش خالص دارائی متقاضیان شامل درآمد استخدام متقاضی در قدیم،  درآمد حاصل از کار، تغییر در شرایط بازار محلی، ارث و هدایا می باشد. اگر چه ارائه مستندات مفصل درباره مراحل اولیه کار و شغل متقاضی اغلب دشوار است، ولی باید توجه داشت که مدارک روشن و تائید کننده توسط متقاضی، رسیدگی به تقاضای متقاضی را آسان می کند.


تجربه مدیریت مناسب

هدف از برنامه مهاجرت به روش سرمایه گذاری کبک این است که استعدادهای بیزنس و سرمایه گذاری را به کبک جذب کند. متقاضی واجد شرایط این است که صلاحیت فعالیت یا مدیریت کسب و کار یا حرفه فعال را که می تواند فعالیت های تخصصی را نیز شامل گردد، داشته باشد و این نیست که صرفا” فعالیت های سرمایه گذاری را مدیریت نماید. از این لحاظ، موارد تعریف نشده ای وجود دارد که شامل متخصصانی که بیزنس را مدیریت نمی کنند یا سرمایه گذاران غیر فعال مستغلات و مدیران سرمایه گذاری می باشد. به طور مثال، ساخت و ساز روی املاک ممکن است یک بیزنس واجد شرایط باشد ولی مالکیت املاک ممکن است یک بیزنس واجد شرایط نباشد.

تجربه ی مدیریت مناسب در آئین نامه های قابل اجرا به شرح زیر تعریف شده است:


اثبات حداقل دو سال مدیریت در پنج سال اخیر در:

– برنامه ریزی، مدیریت و کنترل در منابع مالی؛

– منابع انسانی؛

– مصالح و تجهیزات.

این تجربه شامل کارآموزی و کارورزی، آموزش یا کسب تخصص نمی باشد.


سرمایه گذاری و تامین مالی

متقاضیانی که قبول شده اند باید سرمایه گذاری خود را با انجام سرمایه گذاری در کبک به مدت پنج سال انجام دهند که در پایان بدون بهره به آنها بازگردانده می شود. این دوره ی پنج ساله به محض صدور گواهی گزینش برای متقاضی (CSQ) حتی وقتی هنوز در کانادا رزیدنت نشده اند شروع می شود. درآمد حاصل از این سرمایه گذاری در برنامه های تجاری و اجتماعی استان کبک مصرف می شود. برنامه سرمایه گذاری کبک این امکان را به متقاضیان   می دهد تا مبلغ عمده ای از سرمایه گذاری خود را از طریق موسسات کارگزاری مالی و بانک های معین تامین مالی نمایند.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49