تغییرات جدید در سیستم اکسپرس اینتری از ماه ژوئن 2017

تغییرات جدید در سیستم اکسپرس اینتری از ماه ژوئن 2017

سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) اعلام کرده است که از تاریخ 6 ژوئن 2017 به متقاضیانی که دارای مهارت زبان فرانسه هستند و داوطلبانی که برادر یا خواهری در کانادا دارند تحت سیستم جامع امتیازدهی (CRS) اکسپرس انتری امتیاز اضافی تعلق می گیرد. هرچند این موارد اصلاحات اساسی در روند درخواست تقاضا ایجاد نمی کنند، اما این امتیاز اضافی برای متقاضیانی که نمی توانند امتیاز بیشتری کسب کنند، تغییر مثبتی خواهد بود. علاوه بر این، ثبت نام در بانک مشاغل کانادا اختیاری خواهد بود.

سیستم جامع امتیازدهی به شکلی که هم اکنون است برای امتیازدهی و انتخاب متقاضیان استفاده خواهد شد و انتظار می رود که سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا تا 6 ژوئن و همچنین پس از این تاریخ از مجموع این امتیازات بکاهد.

ماه نوامبر گذشته بیشترین تغییرات در سیستم جامع امتیازدهی صورت گرفت، زمانی که امتیازات سیستم جامع امتیازدهی برای پیشنهاد شغلی از 600 به 50 یا 200 کاهش پیدا کرد که این عدد به شغل پیشنهادی بستگی داشت. در همان زمان، سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا به متقاضیانی که تحصیلات خود را در کانادا به اتمام رسانده بودند امتیاز اضافی می داد.

سیستم جامع امتیازدهی تا قبل از نوامبر 2016 و از زمانی که اکسپرس انتری برای اولین بار (در ژانویه ی 2015) عملیاتی گشت هیچ گونه تغییری نداشت.

این تغییرات می تواند به معنای بخشی از تلاش دولت کانادا جهت بهینه سازی سیستم اکسپرس انتری باشد تا بدین طریق متقاضیان بیشتری را به کانادا دعوت کند که به گفته ی وزیر مهاجرت کانادا، احمد حسین، تجربیات و مهارت های این افراد "باعث رشد اقتصاد و اجتماعات کانادا می گردد".

از ابتدای سال 2017 تا کنون، تعداد متقضایانی که توسط سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا به کانادا دعوت شده اند سیر صعودی داشته است؛ سه ماه اول سال گذشته در مجموع تعداد 9465 دعوت نامه برای ثبت تقاضا صادر گردید و این در حالی است که امسال تا هم اکنون تعداد 24652 دعوت نامه برای ثبت تقاضا صادر شده که این عدد در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته بیش از 160 درصد است.


از زمان راه اندازی اکسپرس انتری ، کانادا پذیرای بیش از 43000 مهاجر برای اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس انتری بوده است. نزدیک به 90،000 دعوتنامه جهت ثبت تقاضا برای اقامت دائم در آن زمان صادر شده است که بسیاری از این متقاضیان در انتظار نتیجه ی تقاضای خود هستند و یا اینکه تاییدیه اقامت دائم خود را دریافت کرده اما هنوز روند ورود به کانادا را تکمیل نکرده اند.

 
تغییرات 6 ژوئن
مهارت های زبان فرانسه

جهت ورود به مجموعه اکسپرس انتری ، متقاضیان واجد شرایط ابتدا باید مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه خود را تحت یک آزمون استاندارد مورد تایید سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا ارائه دهند. از 1200 امتیاز که در مجموع برای سیستم جامع امتیازدهی مورد نظر است، 136 امتیاز برای زبان اول یک متقاضی و 24 امتیاز برای توانایی در زبان دوم تعلق می گیرد. تا 100 امتیاز اضافی برای مهارت های زبانی یک متقاضی در فاکتورهای ترکیبی انتقال مهارت ها تعلق می گیرد.

سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا در حال اصلاح سیستم جامع امتیازدهی است که در این رهگذر به متقاضیانی که دارای مهارتهای زبان فرانسه هستند امتیازات اضافی تعلق می گیرد و نیز متقاضیانی که علاوه بر زبان انگلیسی در زبان فرانسه هم مهارت داشته باشند امتیازات اضافی دریافت خواهند کرد.

مجموع 15 امتیاز اضافی به متقاضیانی تعلق خواهد گرفت که مهارت زبان فرانسه ایشان در سطح متوسط به بالا (معادل با CLB 7 ) و مهارت زبان انگلیسی در سطح CLB4 باشد و 30 امتیاز اضافی دیگر نیز به متقاضیان زبان فرانسه که مهارت زبان فرانسه ی آنها متوسط به بالا و مهارت زبان انگلیسی آنها در سطح CLB 5 به بالا است، تعلق خواهد گرفت. متقاضیانی که خواهان گرفتن امتیاز CRS‌ برای مهارت زبان فرانسه هستند باید آزمون d’Evalation de Francais (TEF)  را بگذارنند.

در حال حاضر روش های دیگری برای متقاضیان وجود دارد تا بتوانند از مهارت زبان فرانسه خود بهره برند. برای مثال سیستم اکسپرس انتری استان انتاریو تحت برنامه ی انتخاب استانی مهاجرت انتاریو (OINP) اقدام به اجرای یک جریان پرداخته است که به جذب نیروی متخصص با توانایی زبان فرانسه نموده است. تحت این برنامه، سطح CLB 7 برای زبان فرانسه و سطح CLB 6 برای زبان انگلیسی لازم است.

 
داشتن خواهر یا برادر در کانادا

از 6 ژوئن، به متقاضیانی که برادر یا خواهرشان با حداقل 18 سال سن شهروند یا مقیم دائم کانادا است، 15 امتیاز اضافی در سیستم CRS  تعلق خواهد گرفت. این امتیاز به افرادی که همسر یا شریک زندگی شان در کانادا خواهر یا برادری دارد نیز می تواند تعلق بگیرد.
متقاضی یا همسر یا شریک زندگی او باید پدر یا مادر مشترکی با خواهر یا برادری که در کانادا زندگی می کند داشته باشد. این رابطه ممکن است از طریق خون، فرزندخواندگی، ازدواج یا شریک زندگی (Common-law Partner) باشد.
طبق بیان سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا، "داشتن خواهر یا برادر در کانادا به افراد جدیدالورود به کانادا کمک می کند تا در امر سازگاری با زندگی جدیدشان سریع تر عمل کنند و این امر باعث بهبود سلامت و پی آمدهای اجتماعی مثبت می شود. "

 

بانک مشاغل کانادا

از 6 ژوئن، ثبت نام در بانک مشاغل برای تمام متقاضیان به صورت داوطلبانه خواهد بود. با این حال، متقاضیانی که در کانادا شغلی ندارند و بدنبال پیدا کردن شغلی هستند نیز می توانند در بانک مشاغل کانادا ثبت نام کنند و انتظار می رود این جستجو بدون هزینه باشد. کارفرمایان نیز می توانند از بانک مشاغل برای پیدا کردن نیروی متخصص استفاده کنند.
این مرحله در ادامه ی تغییرات نوامبر گذشته است که باعث کاهش امتیاز تعلق گرفته به پیشنهادات شغلی شد. به علاوه، دو تغییر اعمال شده (تغییرات نوامبر و تغییرات آتی ماه ژوئن) نشان می دهد که سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا مجددا بر فاکتور شغل در سیستم ورود سریع تاکید دارد و در این راستا به ارتقا فاکتورهای نیروری انسانی و مهارتها پرداخته است.
از زمان راه اندازی سیستم ورود سریع تا 6 ژوئن، متقاضیانی که پیشنهاد شغلی واجد شرایط یا انتخاب استانی را ندارند، باید قبل از اینکه واجد شرایط انتخاب شوند، اقدام به ثبت نام در بانک مشاغل کانادا کنند.

فرم امکان سنجی رایگان

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49