مسیر جدید اخذ اقامت دائم

مسیر جدید اخذ اقامت دائم برای بیش از 90000 نیروی‌کار موقت مشاغل ضروری و فارغ‌التحصیلان خارجی

در تاریخ 14 آوریل 2021، مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا، از مسیری جدید برای دریافت اقامت دائم خبر داد؛ این برنامه برای بیش از 90000 نیروی‌کار فعال در مشاغل ضروری و فارغ‌التحصیل خارجی طراحی شده‌است که فعالانه به رشد اقتصاد کانادا کمک می‌کنند.
دارندگان ویزای کار موقت و فارغ‌التحصیلان خارجی‌ای که در حال حاضر در کانادا هستند و مهارت و تجربه‌ی لازم برای مقابله با همه‌گیری کرونا و سرعت‌بخشیدن به بهبود اقتصاد کانادا را دارند، طبق این سیاست‌های عمومی ویژه، اقامت دائم دریافت خواهند کرد.
تمرکز این برنامه جدید بر کسانی خواهد بود که با ویزای کار موقت در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های کانادا و در خط مقدم سایر بخش‌های ضروری مشغول به کار هستند و همچنین فارغ‌التحصیلان خارجی‌ای که اقتصاد فردای کانادا را به پیش می‌برند.

افرادی واجد شرایط این برنامه خواهند بود که در حوزه سلامت یا سایر مشاغل ضروریِ موردتأیید، حداقل یک سال سابقه کار کانادایی داشته باشند.
در مورد فارغ‌التحصیلان خارجی متقاضیانی واجد شرایط می‌باشند که در طول چهار سال گذشته و پس از ژانویه 2017، یک دوره تحصیلات تکمیلی را در کانادا گذرانده باشند.

از تاریخ 6 می 2021، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در سه شاخه زیر متقاضی می‌پذیرد:

• 20000 پرونده برای نیروی‌کار موقت فعال در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی
• 30000 پرونده برای نیروی‌کار موقت فعال در سایر مشاغل ضروری منتخب
• 40000 پرونده برای دانشجویان خارجی‌ای که از یک مؤسسه کانادایی فارغ‌التحصیل شده‌اند

پذیرش درخواست‌ها تا 5 نوامبر 2021 یا تا تکمیل ظرفیت شاخه‌ها باز خواهد بود. حداکثر 90000 پرونده اقامت دائم جدید در این سه شاخه پذیرفته خواهند شد.
به‌منظور ترویج زبان‌های رسمی کانادا، سه شاخه دیگر نیز بدون محدودیت برای متقاضیان فرانسه‌زبان یا دوزبانه در نظر گرفته شده‌است. جوامع سراسر کانادا از حضور تازه‌واردان فرانسوی‌زبان و دوزبانه بهره می‌برند و این برنامه جدید به حفظ این جوامع اقلیت فرانکفون (فرانسوی‌زبان) کمک خواهد کرد.
در حالی که مبارزه با همه‌گیری همچنان ادامه دارد، مهاجرت با افزایش نیروی‌کار به احیای اقتصاد کانادا کمک شایانی خواهد کرد. با ایجاد یک مسیر سریع‌السیر به سمت اقامت دائم، این سیاست‌های عمومی ویژه نیروی‌کار موقت مشاغل ضروری و فارغ‌التحصیلان خارجی را تشویق می‌کند تا پایه‌های زندگی خود را در کانادا بنا کنند و به کانادا کمک می‌کند تا نیروی‌کار مستعد مورد نیاز خود را، به‌ویژه در سیستم سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، حفظ کند.

این خبر به کانادا در دستیابی به اهداف مهاجرتی سال 2021 و میزبانی از 401000 مهاجر جدید کمک خواهد کرد. نیروی‌کار ماهر و فارغ‌التحصیلان خارجی‌ای که از این راه اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند، باعث ایجاد شغل و رشد بلندمدت اقتصادی در این کشور خواهند شد.

مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا، در این خصوص اظهار داشت: «این همه‌گیری سهم بی‌نظیر تازه‌واردان در رشد کانادا را به وضوح نشان داده‌است. این سیاست‌های جدید به کسانی که اقامت موقت دارند کمک خواهد کرد تا آینده خود را در کانادا پایه‌گذاری کنند، در احیای اقتصاد ما نقشی کلیدی ایفا کنند و در ایجاد ساختاری بهتر به ما کمک کنند. پیام ما به این افراد ساده است: درست است که اقامت شما موقتی است، اما مشارکت شما پایدار است و ما می‌خواهیم شما این‌جا بمانید.»

 

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49