مهاجرین کانادا در سال 2020 از کجا می آیند؟

مهاجرین کانادا در سال 2020 از کجا می آیند؟

کانادا از ژانویه تا آوریل 2020 به 74000 مهاجر جدید خوش آمد گفت. در این جا می خوانید که این مهاجرین از کجا آمده اند.

قبل از شروع لاک دان ناشی از ویروس کرونا در کانادا و در اواسط مارس از سراسر جهان، کانادا همچنان به نرخ بالائی از مهاجرین خوش آمد می گفت.

در واقع، تنها چند روز قبل از لاک دان در کانادا، وزیر مهاجرت کانادا یک طرح جدید جاه طلبانه ای را اعلام کرده بود که بر اساس آن قرار بود از سال 2020 تا 2022 بیش از یک میلیون رزیدنت دائم جدید را پذیرا شود. اگرچه از آن زمان نظام مهاجرتی کانادا با اختلال مواجه شده است، اما کشور کانادا همچنان تا آنجا که امکان داشته است به تقاضاهای مهاجرت رسیدگی کرده است.

اطلاعیهء جدید ادارهء مهاجرت کانادا نگاهی جدید به این موضوع می نماید که مهاجران جدید در ماههای اول سال 2020 از کدام کشورها آمده اند.

تا پایان آوریل 2020، کانادا 74000 رزیدنت دائم جدید را پذیرا شده است.

کشور هند در مهاجرت به کانادا همچنان پیشتاز است. طبق آمار مهاجرت در سالهای اخیر، کشور هند همچنان کشور پیشتاز در منشاء صدور ویزاهای رزیدنت دائم کانادا است. در چهار ماه اول 2020، هند 24 درصد از ویزاهای اقامت دائم را به خود اختصاص داده است. از آنجا که اکثر شهروندان هند زبان انگلیسی را به خوبی صحبت می کنند و نیز واجد شرایط کلید ی دیگری از جمله مدارک دانشگاهی و تجربه کار حرفه ای می باشند که آنها را برای مهاجرت به کانادا قابل قبول می سازد، کشور هند را به عنوان کشور پیشتاز مهاجران به کانادا تبدیل کرده است. بسیاری از مهاجران هندی که به سختی می توانند با ویزای کار H1-B در آمریکا اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند، از آمریکا نیز به کانادا می آیند.

نگاهی به 10 کشور پیشتاز در مهاجرت به کانادا

کشورهای زیر جزء 10 کشور پیشتاز هستند که در چهار ماه اول سال 2020 در مهاجرت 74000 نفر به کانادا جهت دریافت کارت اقامت دائم، سهم اصلی را داشته اند:

1- هند 2- چین 3- فیلیپین 4- آمریکا 5- نیجریه
6- پاکستان 7- سوریه 8- فرانسه 9- ایران 10- برزیل

در سال 2020 مهاجرت از چین نسبت به سالهای اخیر کمی افزایش داشته است. مهاجران از چین به کانادا در مقایسه با سال 2019 که 9 درصد بود تقریبا” 10 در صد از تازه واردین به کانادا را تشکیل می دهند. مهاجرت از فیلیپین به کانادا نیز همچنان پیوسته بوده است بطوریکه در سال 2019 به نرخ 8 درصد و در سال 2020 به نرخ 7 درصد بوده است.

مثل سال 2019، مهاجرت از آمریکا و نیجریه جمعا” جایگاه پنجم مهاجرت را تشکیل می دهند. مهاجرین از این کشورها به دلیل تسلط آنها به زبان انگلیسی در نظام مهاجرتی کانادا دارای یک امتیاز عمده هستند. دانش زبان انگلیسی در برنامه قبولی فدرال نیروی متخصص و قبولی استانی نیروی متخصص و سایر برنامه ها، فاکتور مهمی محسوب می شود.

کووید 19 روی کشورهای تامین مهاجر برای کانادا چه تاثیری می گذارد؟

باید ملاحظه کرد که در طول مدت باقیمانده سال 2020، پاندمیک کووید 19 چگونه روی کشورهای تامین مهاجر به کانادا اثر خواهد گذاشت.

ممکن است که کووید 19 روی کشورهای تامین مهاجر برای کانادا یا تاثیری نگذارد یا تاثیر چندانی نداشته باشد. دلایل آن به این شرح است:

– آن اشخاصی که بعدا در سال 2020 در کانادا کارت اقامت دریافت می کنند از همان کشورهای منشاء تامین مهاجر هستند،

– آنهائی که در خارج از کانادا هستند در نهایت قادرند که به کانادا سفر کنند، و

– هر دعوت نامه جدید که از شروع پاندمیک برای اقامت دائم کانادا صادر شده است برای اتباع همان کشورهای منشاء تامین مهاجرت ارسال خواهد شد.

علی رغم تاثیرات ناشی از محدودیت های مسافرتی، به نفع متقاضیان است که اگر بتوانند اقدامات خود را همچنان ادامه دهند و پروفایل های اکسپرس انتری و تقاضای مهاجرتی خود را در خلال پاندمیک تقدیم کنند. حتی اگر با مشکلاتی مواجه هستید، اداره مهاجرت کانادا در این مدت نرمش بیشتری نشان می دهد تا به اشخاصی که قصد مهاجرت دارند کمک شود.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49