افزایش جمعیت کانادا به علت مهاجرت به این کشور

 

سر شماری نشان داده است که 2/3 ازافزایش جمعیت کانادا از سال 2011 تا به حال به مهاجرت مربوط می شده است.

 

اولین گزارش از سرشماری در سال 2016 نشان داده است که 2/3 از جمعیت رو به رشد کانادا بین سالهای 2011 و2016 به مهاجرت مربوط می شده است. هر 5 سال آمار سرشماری تجدید می شود، به همین دلیل این آمار و ارقام، بسیار جدید و قابل توجه می باشند.از سال 2011 تا 2016  جمعیت کانادا 5% افزایش داشته است، در روز سرشماری ،10 می 2016 (21 اردیبهشت 1395) جمعیت این کشور 35.151.728 نفر تخمین زده شده است.
کانادا در 15 سال اخیر جزو 7 کشور در حال رشد بوده است. این در حالی بوده است که آمار دریافت شده تا ماه اکتبر (مهر) اعلام نخواهد شد. اولین آمار اعلام شده نشان داده است که عامل اصلی رشد جمعیت در کانادا ، رشد اقتصادی بوده است. منطقه نانووات رشد جمعیت 12.7 درصدی داشته است. آلبرتا هم با رشد جمعیت 11.6 درصدی با فاصله نزدیکی از این استان در حال رشد می باشد. کلیه استان های غربی در مجموع رشد جمعیت بیشتر و سریع تری نسبت به استان های دیگر داشته اند. نیو برانسویک تنها استانی بوده است که کاهش زیادی در جمعیت خود داشته است. این کاهش جمعیت به زیر 0.5 درصد هم رسیده است . البته این موضوع قابل توجه است که جمعیت منیتوبا 5.8 درصد افزایش داشته است. این اولین بار است که در طول این 80 سال  افزایش جمعیت منیتوبا بیشتر از میانگین افزایش جمعیت کل کانادا بوده است.

 

از آمار مهاجرت تا رشد جمعیت :

1/3 رشد جمعیت باقی مانده مربوط به رشد طبیعی جمعیت بر اساس تفاوت های بین تولد و مرگ می باشد. جدیدالورودان به کانادا تاثیر بیشتری درافزایش جمعیت دارند  تا جمعیت بومی کانادا و یا افرادی که قبلا در کانادا بوده اند.

از سال 1990 موضوع مهاجرت ،موضوع بسیار مهم و تاثیرگذاری در کانادا بوده است. از سال 1999 به بعد هر ساله  افزایش جمعیت رو به رشد بیشتر و بیشتر تحت تاثیر مهاجرت بوده تا عوامل طبیعی. شاخص آمار کانادا ، دفتر آمارملیتی کشور که آمار را اعلام می کند ، بیان می کند که : "اگر کنترل و ثابت نگه داشتن جمعیت مهاجران  نبود ، در این 20 سال اخیر رشد جمعیت کانادا به صفر هم ممکن بود برسد."
بر اساس گزارشی از جلسه ای در کانادا ، در اکتبر 2016 اعلام شد که کانادا برای رسیدن به هدف رشد اقتصادی و افزایش نیروی جوان ، تا سال 2030 باید ورود مهاجرین را به کشور افزایش و به حدود 413000 نفر جدید الورود در سال برساند. در همین گزارش این موضوع را نیز پر رنگ کردند، که سودی که ما  از رشد جمعیت از طریق رشد اقتصادی با نیروی جوان و کارآمد که مستقیما وارد نیروی کار می شوند و به جامعه کانادا هم کمک می کنند، می بریم بسیار چشمگیرتر و از هر عامل دیگر بیشتر خواهد بود. آنها همچنین پیش بینی کردند که تا سال 2050 تنها افزایش مهاجرت در این کشور ، جمعیت را افزایش خواهد داد.
به تازگی در ژانویه 2017، بر اساس گزارشی که از طرف دفتر مهاجرت ،پناهندگی و اقامت کانادا اعلام شده ،تا سال ۲۰۳۶ 30 درصد جمعیت کانادا ، به جمعیت مهاجرین و مهاجرت های انجام شده در کانادا مربوط خواهد بود.
از آنجایی که درآینده قسمت اعظم جمعیت کشور را مهاجرین تشکیل می دهند ، ما این اطمینان را به شما می دهیم که اطلاعات مفید و با ارزشی را در مورد آمار و جمعیت کانادا در اختیار شما قرار دهیم.

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49