مقررات جدید بیومتریک کانادا

مقررات جدید بیومتریک کانادا در تاریخ 31 جولای آغاز می شود: آنچه شما نیاز دارید از مقررات 31 جولای برای اروپا، خاورمیانه و آفریقا بدانید.

24جولای 2018 – استفان اسمیت

از 31 جولای، اثر انگشت و یک عکس برای بسیاری از مردم اروپا، خاورمیانه و آفریقا برای گرفتن ویزای دیداری، کار، تحصیل، اقامت دائم یا پناهندگی در کانادا اجباری خواهد شد.

اثر انگشت و عکس، که به بیومتریک معروف است به منظور تشخیص هویت متقاضیان الزامی می باشند. این الزام در 31 دسامبر 2018، برای آسیا، آسیا – اقیانوسیه و قاره آمریکا تسری خواهد یافت.

مسافرانی که از کشورهای معاف از ویزا به عنوان توریست تحت مجوز معتبر مسافرتی الکترونیکی (ETA) به کانادا سفر می کنند، نیازی به ارائه بیومتریک ندارند.

دولت کانادا می گوید مجموعه بیومتریک، کار رسیدگی به درخواست های ویزا را تسهیل می بخشد و ورود مسافران کم خطر به کانادا را آسان می کند.

تمام مسافرین بین 14 تا 79 سال به جز در موارد پناهندگی که برای آنها محدودیت بالای سن وجود ندارد، باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه نمایند.

فرایند ارائه اطلاعات بیومتریک فقط چند دقیقه طول می کشد و هزینه ی آن برای هر نفر 85 دلار کانادا و برای یک خانواده 170 دلار کانادا می باشد.

عملکرد ان چگونه است؟

بیومتریک در هر دو مرحله تقدیم هم تقاضای ویزا و هم ورود به کانادا استفاده می شود. این تکنولوژی به افسران  ویزا این امکان را می دهد تا محکومیت های کیفری یا نقض قوانین مهاجرت کانادا را بررسی نمایند. بیومتریک مسافر برای تشخص هویت مسافر برای ورود به کانادا نیز استفاده می شود.

هشت فرودگاه اصلی کانادا، کیوسک های بازرسی اولیه در اختیار خواهند داشت که در آن صحت اثر انگشت و عکس ها تایید می شوند و مسافران می توانند در حین بررسی، اطلاعات خود را ارائه دهند.

احراز صحت اثر انگشت که توسط افسران خدمات مرزی کانادا (CBSA) در سایر فرودگاههای کانادا و در مرزهای ورودی زمینی، انجام می شود به صورت اختیاری خواهد بود.

کجا بیومتریک خود را ارائه دهید؟

خارج از کانادا

اگر خارج از کانادا هستید و برای اولین بار تقاضای ویزای خود را تقدیم می کنید، می توانید شخصاً بیومتریک خود را در یک مرکز مجاز دولتی کانادا جهت تقاضای ویزا (VAC) ارائه دهید.

تعداد 137 مرکز VACدر 95 کشور وجود دارد که متقاضی می تواند بیومتریک خود را ارائه نماید.

VAC های جدید نیز اعلام شده اند و به شرح زیر زمان بندی شده اند:

  • کیگالی در رواندا، استکهلم در سوئد: اواسط سپتامبر 2018
  • آتن در یونان، برلین در آلمان، لیون در فرانسه، وین در اتریش: اوایل نوامبر 2018
  • آنتاناناریوو در ماداگاسکار، کیپ تاون در آفریقای جنوبی: اوایل دسامبر 2018

طبق گزارش دولت فدرال، VAC های بیشتری در سال 2019 باز خواهند شد.

برای متقاضیان مراکز جمع آوری بیومتریک دیگری نیز در دفاتر سفارت کانادایی زیر در اروپا نیز به شرح زیر باز خواهند شد:

  • از 31 جولای تا اواسط سپتامبر 2018: سفارت کانادا در استکهلم در سوئد برای متقاضیان سوئد و کشورهای همسایه.
  • از 31 جولای تا اوایل ماه نوامبر 2018: سفارتخانه های کانادا در آتن در یونان، برلین در آلمان، وین در اتریش برای متقاضیان یونان، آلمان، اتریش و کشورهای همسایه.
  • از 31 جولای تا اوایل ماه نوامبر 2018: Immeuble Le Bonnel در لیون در فرانسه برای متقاضیان فرانسه و کشورهای همسایه.

هر کسی که به صورت آنلاین یا ایمیل (پست الکترونیکی) تقاضای خود را تقدیم می کند، باید یک نامه دستورالعمل بیومتریک از اداره مهاجرت کانادا دریافت کند و یک نسخه از آن را پرینت کند و به نزدیکترین VAC ارائه نماید.

در ایالات متحده، برای انجام بیومتریک میتوانید به هر یک از 135 مرکز پشتیبانی دریافت تقاضای ویزا مراجعه کنید.

داخل کانادا

اگر شخصا در کانادا اقدام کنید، می توانید اطلاعات مربوط به بیومتریک خود را به مکان های مشخص شده در کانادا ارایه دهید که در سال 2019 شروع به کار خواهد کرد. تا آن زمان، اداره مهاجرت کانادا می گوید هر کسی که درخواست ویزای تحصیلی، اجازه کار یا اقامت دائم در کانادا را دارد، معاف از بیومتریک می باشد.

اگر شما به عنوان یک دانشجوی خارجی یا نیروی متخصص  موقت واجد این شرایط هستید که تقاضای ویزای خود را در مرز ورودی کانادا تقدیم کنید، می توانید  بیومترک خود را در این مرز ورودی کانادا ارائه دهید.

 

بیومتریک تا چه زمانی اعتبار دارد؟

اگر برای ویزای دیداری یا کاری / تحصیلی درخواست می دهید، لازم است شما یک بار در 10 سال بیومتریک خود را ارائه دهید. در هر صورت، اگر تقاضای ویزای شما مردود شده است و بعدا دوباره تقاضا  می کنید، باید بیومتریک خود را دوباره انجام دهید.

اگر تقاضای اقامت دائم می کنید، طبق دستورالعمل اداره مهاجرت کانادا بدون توجه به این که قبلاً برای ویزای دیداری، تحصیلی یا مجوز کار و یا هر تقاضای دیگر اقامت دائم، بیومتریک خود را ارایه داده اید، شما باید مجدداً بیومتریک خود را ارایه دهید و هزینه آن را پرداخت نمائید.

حریم خصوصی

طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا اطلاعات شخصی، اثر انگشت رمزگذاری می شود و به صورت الکترونیکی به سیستم تشخیص هویت بیومتریک مهاجرت کانادا ارسال می شود. اطلاعات شخصی پس از ارسال موفق آن به این پایگاه داده، از سیستم حذف می شود.

پلیس کانادا (RCMP)، اثر انگشت متقاضی را از لحاظ سوابق زیر بررسی می نماید:

  • مجرمان
  • متقاضیان پناهندگی
  • اشخاصی که از کانادا اخراج شده اند (دیپورت شده اند)
  • متقاضیان اقامت موقت (متقاضیان ویزای تحصیلی، دیداری و کار)

هر گونه مطابقت با سوابق موجود در اداره پلیس کانادا، توسط افسر ویزا جهت تصمیم گیری نهایی مورد بررسی قرار می گیرد.

کانادا اطلاعات بیومتریک را در اختیار ایالات متحده، استرالیا، نیوزیلند و انگلیس قرار می دهد. طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا، این کار مطابق با رعایت قوانین حریم خصوصی و آزادی های مدنی و تعهدات حقوق بشرکانادا ، از جمله منشور حقوق و آزادی های کانادا انجام می شود.

دولت کانادا اثر انگشت را از زمان ارایه ی آن برای مدت 15 سال نگهداری می کند. این سوابق پس از این مدت یا وقتی متقاضی شهروند کانادا می شود، حذف می شوند.

معافیت های مربوط به بیومتریک

طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا، موارد زیر از ارائه بیومتریک معاف هستند:

  • شهروندان کانادایی، متقاضیان شهروندی (از جمله متقاضیان گذرنامه) یا کسانی که اقامت دائم دارند؛
  • شهروندان کشورهای معاف از ویزا که به عنوان گردشگران که مجوز معتبر مسافرت الکترونیکی دارند (eTA)، به کانادا می آیند؛
  • بچه های زیر 14 سال؛
  • متقاضیان بالای 79 سال (برای پناهجویان محدودیت سن بالاتر وجود ندارد یعنی بالای 79 سال نیز باید بیومتریک ارائه دهند)
  • سران دولت ها؛
  • وزرای کابینه و دیپلمات های صاحب استورنامه از کشورهای دیگر و سازمان ملل متحد، که برای کارهای رسمی به کانادا می آیند؛
  • دارندگان ویزای ایالات متحده که از کانادا مسیر ترانزیت دارند؛
  • پناهجویان و اشخاص مورد حمایت که قبلا بیومتریک خود را ارائه داده اند و تقاضای ویزای تحصیلی و اجازه کار کرده اند؛
  • متقاضیان اقامت موقت که قبلا برای تقاضای اقامت دائم خود (که در حال بررسی است) بیومتریک خود را ارائه داده اند..

 

پاسخ دهید

Notice: Undefined variable: user_ID in /home2/jakbaric/domains/jakbari.com/public_html/wp-content/themes/unik/comments.php on line 49